چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ | Wed 22 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۰۱:۰۷

راه‎اندازی کمپین بازرسی کنوانسیون کار دریایی

باشگاه خبری فراساحل: کمپین بازرسی متمرکز MLC 2006 با هدف نظارت بر اجرای این کنوانسیون بین‎المللی راه‎اندازی شد. در چارچوب تفاهم نامه پاریس (MoU) در موضوع کنترل‎های بندری،  یک کمپین بازرسی متمرکز (CIC) راه‎اندازی شده  که هدف آن نظارت بر  اجرای کنوانسیون کار دریایی 2006 (MLC, 2006) است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، هدف از این کمپین بررسی این موضوع است که آیا حداقل استانداردهای کار و زندگی بر روی عرشه رعایت می‎شود و یا خیر. این کمپین به مدت سه ماه از ابتدای ماه سپتامبر تا پایان ماه نوامبر 2016 اجرا می‌شود.

اقدامات و رویه‎های اجرایی کشتی‎ها در رابطه با اجرای MLC, 2006 در این کمپین به جزئیات کنترل می‎شود تا انطباق آنها با ملزومات بازرسی‌ها‌ی معمول Port State Control تعیین شود.ریچارد شیفرلی، دبیرکل تفاهم نامه پاریس، گفت: "شرایط زندگی و کار بر روی عرشه همیشه در اولویت اول توجه بوده است. اجرایی شدن MLC فرصت‌ها‌ی بهتری را برای بهبود شرایط فراهم کرده است. سه سال پس از اجرا اکنون نوبت آن است که بازرسی متمرکزی را از شرایط به عمل آوریم". در این کمپین بازرسان کنترل بندری (PSCOs) با در دست داشتن یک پرسشنامه 12 سئوال بر روی کشتی‎های حاضر خواهند شد و از وجود گواهینامه‎ها و مدارک لازم، به ویژه مدارک مرتبط با شرایط کار و زندگی دریانوردان اطمینان حاصل می‎کنند.

در خلال این بازرسی‎ها ، بازرسی‎های پیشین از وضعیت اقامتگاه و غذای دریانوردان  نیز  بررسی و مشخص می‌شود که آیا کمیته ایمنی بر روی کشتی‎ها تشکیل شده است یا خیر. در صورت مشخص شدن هرگونه کمبود  و نقص، اقدامات متفاوتی می‎تواند لحاظ شود. این اقدامات از دادن فرصت مشخصی به کاپیتان کشتی برای رفع  نواقص  تا توقیف کشتی در صورت نقص‎های جدی، متغیر است. در صورت توقیف کشتی، این اقدام در وب سایت اینترنتی تفاهم نامه پاریس منعکس می‌شود. انتظار می‌رود در این مدت چهار هزار و 500 بازرسی صورت بگیرد. نتایج این بازرسی‌ها‌ تحلیل و به کمیته کنترل بندری ارائه می‌شود.



  کد خبر : 2366
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :